top of page

Adidas vs. Kanye West: Co se stalo s jejich silným módním spojenectvím?

Marketingová strategie značky adidas se v posledních letech zaměřila na vytváření silných vazeb s influencery a celebritami, jako jsou Pharrell Williams nebo Beyoncé. Spolupráce s Kanye Westem byla jednou z nejviditelnějších a nejúspěšnějších v historii značky.

Značka adidas se snaží přinést inovaci do tradičního světa sportovního oblečení a módy. Zahrnutí hudebníka do týmu bylo pro adidas velmi výhodné, protože Kanye West je znám svou kreativitou a inovativním přístupem k módnímu průmyslu.


Kanye West se stal známým nejen díky své hudbě, ale také díky svému módnímu stylu. Spolupráce s adidas mu umožnila vytvářet nové kolekce a produkty, které byly na trhu velmi úspěšné. Nicméně v posledních měsících se objevily obavy ohledně výroků Kanye Westa, které se ukázaly jako kontroverzní a nevhodné.


Značka adidas nedávno oznámila ukončení spolupráce s kontroverzním rapperem Kanye Westem. Podle oficiálního prohlášení adidasu bylo rozhodnutí o ukončení spolupráce motivováno nesouhlasem s výroky a chováním Kanye Westa, které byly považovány za antisemitské.


Tento krok adidasu je ukázkou toho, že pro značku jsou důležitější hodnoty než výnosy. Společnosti musí být v dnešní době schopny ukázat, že jsou zodpovědné a etické, aby si udržely důvěru svých zákazníků, a zároveň se odlišily od konkurence.


Foto: Flaticon - Adidas icons created by Pixel perfect - Flaticon

Marketingová část této situace je zajímavá hned ze dvou důvodů. Za prvé, vlivný influencer a jeho kontroverzní výroky mohou způsobit nejen škody na jeho vlastní pověsti, ale také na značce, se kterou spolupracuje. Druhým důvodem je, že značky se musí starat nejen o kvalitu produktů, ale také o kvalitu vystupování lidí, s nimiž spolupracují.


Nevýhody spojené s ukončením spolupráce jsou pro značku adidas velmi zřejmé. Kromě ztráty Kanye Westa jako tvůrce a propagátora produktů bude značka muset čelit také výpadku v tržbách a růstu akcií, což je samozřejmě nepříjemné pro všechny investory a fanoušky značky. Nicméně, zároveň musíme připustit, že rozhodnutí ukončit spolupráci bylo žádoucí, protože značka adidas nemůže tolerovat kontroverzní výroky a jednání, které jsou v rozporu s hodnotami, které reprezentuje.


A teď k otázce, zda bylo rozhodnutí správné nebo ne. Je obtížné to jednoznačně říci, protože situace je velmi komplexní a závisí na mnoha faktorech. Nicméně, značka adidas se rozhodla držet svých hodnot a postavit se proti jednání, které by mohlo poškodit její pověst.


Co si o tomto rozhodnutí myslíte? Stáli byste si za svými firemními hodnotami stejně jako adidas?


1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page